O geminin kaptanı açıklama yaptı!

Geçtiğimiz gün yaptığımız 'Karamürsel Feribotu Denizin Ortasında Bozuldu' haberi sonrasında gazetemize ulaşan gemi kaptanı, haberin yanlış bilgi alınarak yapıldığı ve gerçeklerin çok farklı olduğunu dile getirerek o gün yaşananları tek, tek anlattı. Gazetemize ulaşan Kaptanımıza o gün yaşanan olay sonrası yetkililerden bilgi alamadığımızı ve bu nedenle iddialara göre haber yaptığımızı dile getirdik. İlkeli gazetecilik gereği haberin doğrusunu yapmak için noktasına, virgülüne dokunmadan kaptanın açıklamasını yayınlıyoruz.

PAYLAŞ
TAKİP ET Google News ile Takip Et
Youtube Kanalı VİDEO
Karamürsel Haber Gazetesi - Pelin Yıldız

Geçtiğimiz gün yaptığımız "Karamürsel Feribotu Denizin Ortasında Bozuldu" haberi sonrasında gazetemize ulaşan gemi kaptanı, haberin yanlış bilgi alınarak yapıldığı ve gerçeklerin çok farklı olduğunu dile getirerek o gün yaşananları tek, tek anlattı.

Bilgilendirme

Karamürsel izmit seferi yapacak geminin arıza yaptığı ile alakalı yanlış içerikli haber hakkında. Dursunogulları3 gemimiz şuan Türkiye'nin en yeni ve en teknolojik sistemleriyle donatılmış bakım ve onarımları aksatılmadan gerekli tarih ve saat/mil sürelerinde yapılmaktadır.

14.05.2024 tarihli İzmit'e gidecek yolcu vapuru arıza yapıp sureklendi haberleri gerçeği yansıtmamaktadır. 08.15 saatinde İzmit'ten yolcu ile kalkıp hergun 09.50-12.00 arasında Karamürsel iskelesinde bağlı kalmaktayiz. Haberin geçtiği tarih asıl olarak 13.05.2023tur.iskeleye yanaşıp yolcularimizi indirdikte yaklaşık yarım saat sonra kuzey yönlü şiddetli rüzgar baslamistir.

VTS(gemi trafik hizmetleri) hizmeti tarafından yapılan bilgilendirmede rüzgarın yer yer kaçak yaparak 40 knot(72km) hıza ulaştığı Hereke demir bolgesinde gemilerin demir taradığı bilgisini aldık.

Bizimde gemimiz yeni ve bakımlı olması sebebiyle gemiye vuran dalgaların iskeleye surtunmemizle gemimize zarar vermemesi ve olası bir halat kopması durumunda sahile vurmamamiz(karaya oturmamamiz ) amacıyla, 11.10 sularında üzerinde yolcu bulunmadan Karamürsel açıklarına çıktık ve orada beklemeye başladık.denizcilik tabiri ile bu şekilde demir atmadan açıkta rüzgarın yönü ve şiddetiyle sürüklenerek bekleme olayına drifte çıkmak denir ve bizde emniyet amaçlı drifte çıktık 11.30 sularında askeri talim bölgesine yakın bir bölgede beklediğimiz için VTS sisteminede bilgilendirme yaptık.

Hava muhalefeti sebebiyle emniyet amaçlı beklediğimiz resmi kayıtlarda girmiştir. Saat 12.00 da iskeleye yanaşarak emniyetli bir şekilde yolcularimizi alarak seferlerimizde her hangi bir aksaklık yaşamadan Değirmendere Gölcük İzmit seferini tamamladık.