Mahalle Yanarken Saçını Tarayanlara: Karamürsel’de Kumar mı, Rezalet mi?
Tatil bitti. Dinlendik, tazelendik, belki biraz nefes aldık. Ancak mesaiye başlar başlamaz, masamın üzerindeki raporlara baktığımda hissettiğim ilk duygu yorgunluk değil, derin bir utanç ve öfke oldu.
Dönüşümle birlikte aldığım radikal bir karar var: Artık "aman kimse kırılmasın, aman kimse zora düşmesin" diye susma devri kapandı. 16 yıldır bu kalemi, bu ilçenin menfaati için tutuyorum. Bundan sonra kim bana nasıl geliyorsa, aynı sertlikte ve aynı açıklıkta karşılığını görecek. Hodri meydan.
Bir hafta yoktum.
Bir hafta! Sanki ilçenin anahtarını da yanımda götürmüşüm gibi, ben yokken Karamürsel’de kumar yasallaşmış. Bayram boyu alenen oynatılan, çoluk çocuğun gözü önünde sergilenen bu rezalete "dur" diyen tek bir yetkili, tek bir "namus bekçisi" çıkmadı mı?
"Ben demiştim" demekten nefret ediyorum ama söylemek zorundayım: Ben demiştim.
Bu ilçenin içine dışarıdan getirilen o "sözde kültürel" pisliklerin, bu güzel memleketin dokusunu nasıl çürüteceğini defalarca ilçede onlarca insanın dile getirdiği gibi dile getirdim.
Ama hata yapmışım.
Allahtan benim sözümü değilde daha kültürlü insanların sözünü dinlediniz. İnsan oğlu çünkü deveyi diken, insanı seven yaranır diye boşunamı demiş atalarımız.
Bir kere yaşadık, "bir daha yaşanmasın" diye uyardım.
Görünüşe göre beni dinlememişler, aksine, o rezilliği daha da büyütmüşler.
Sağ olsunlar, var olsunlar!
Sayelerinde Karamürsel, "kumarın alenen oynatıldığı ilçe" unvanıyla tarihe geçmeyi başardı.
Peki, bu ilçenin "şeref, namus, haysiyet simsarları" neredeydi?
Karamürsel’de yaşayan, bu topraklara katma değer katan, esnaflık yapan, taş üstüne taş koyan kendi insanımızın en ufak bir ticaretine bile anında çullananlar, kenar köşeden gizli fotoğraf çekip dernek sayfalarında, tartışma programlarında bağıranlar; bu rezalet karşısında neden lal oldunuz?
Kendi insanınız bir şey yaparken o "yüksek ahlakınız" hemen devreye girer de, dışarıdan gelip ilçenin huzurunu, gençlerin geleceğini kumara meze edenlere karşı neden üç maymunu oynuyorsunuz?
Sizin "namus" anlayışınız sadece yerli ve milliye mi işliyor?
Dışarıdan birileri gelip memleketin orta yerinde kumar oynatırken susan o namus timsalleri, bu rezilliğin ortağıdır.
Muhabir arkadaşlarımın hazırladığı raporları okurken utandım. Bir haftada ilçenin içine edilen bu düzeni sessizce izleyen herkes, yaşanan ve yaşanacak olan her türlü iğrençlikten birinci derecede mesuldür.
Mahalle yanarken saçını tarayan o "kibar" beyefendiler, hanımefendiler; o saçınızın yanmasına da az kaldı.
Canlı yayınlarda, gözünüzün içine bakarak gerçekleri haykırmaya devam edeceğim. Kimse, bu ilçenin sessiz bir pazar yeri olduğunu sanmasın.
Karamürsel sahipsiz değil, ama görünen o ki çok fazla "sahibi" varmış gibi yapıp aslında herkesin üzerine ölü toprağı serilen bir dönemden geçiyoruz. Bu dönem, bugün itibarıyla bitti.
Takipte kalın…